IV. MODUL

Média és kommunikáció

 

Modulvezető:

Halász Zsuzsa

szerkesztő-műsorvezető

A modul témakörei:

    • Bevezetés a médiaszociológiába – A média, mint társadalomszervező erő
    • A média megjelenési formái – a digitális kultúra
    • A média használata – az attitűdök és változó szokások, trendek
    • Tömegkommunikáció és önkifejezés
    • Kultúrharc a médiában – Médiaetika és médiajog
    • Politikai kommunikáció és marketing
    • Bel- és külpolitikai újságírás – forrásismeret, hitelesség, nemzeti érdek
    • Határon innen, határon túl: a nemzetpolitika megjelenése a határon túli magyar médiában
    • Bevezetés a retorikába és az érveléstechnikába, a kreatív kommunikáció világába
    • Kommunikációs tréning – szép magyar beszéd; nyelvhasználat, nyelvhelyesség
    • Internetes kommunikáció, közösségi média
    • A közösségi média pszichológiai hatásai: társas kapcsolatok, online zaklatás, like-vadászat
    • Szerkesztői gyakorlat – videokészítés, vágás, világítás
    • Kreatív dizájn – kreatív fogalmazás – felépített digitális felületek
    • Nonverbális kommunikáció – funkció, üzenettípusok, viselkedéskultúra
    • Vizuális anyagok készítése, videofelvétel – filmes és tévés technikák, online felületek dizájnja
    • Blogok/vlogok/fórumok tervezése és befolyásolása – rovatok – vélemények – fórumok
    • Változások az infokommunikációban: virtuális valóság, fakenews, BigData, buborék

Azok a szakmai kompetenciák és kompetencia elemek, amelyek kialakításához a modul jellemzően hozzájárul:

a.) Tudás

– ismeri a média- és kommunikációelmélet alapfogalmait;
– ismeri a média megjelenési formáit, a digitális kultúra szokásait, trendjeit;
– Ismeri a politikai kommunikáció és marketing alapvető szabályait, eszközrendszerét;
– ismeri a bel- és külpolitikai újságírás forrásait, alapvető eszközeit és szabályait;
– ismeri a közösségi média, az internetes kommunikáció eljárásait, szabályait;
– ismeri a közösségi média pszichológiai hatásait, veszélyeit, azok elhárításának eszközeit; – ismeri az infokommunikációs és virtuális világ jelenségeit és jellemzőit;
– ismeri a nonverbális kommunikáció eszközeit, funkcióit, a viselkedéskultúra szabályait.

b.) Képesség

képes – szakmai tudását felhasználva előmozdítani a közérdeket;
– a szép magyar beszéd és nyelvhelyesség írott és íratlan szabályai szerint kommunikálni;
– kreatív kommunikációra és hatékony érvelésre; – a nonverbális kommunikáció eszközeinek használatára;
– különbséget tenni a hiteles kommunikáció, a fakenews, a manipulált üzenetek között;
– a közösségi média magas szintű használatára, színvonalas internetes kommunikációra; – vizuális anyagok készítésére, videofelvételre, filmes és tévés technikák, online felületek dizájnjának alakítására;
– blogok/vlogok/fórumok tervezésére és befolyásolására;
– sikeres médiaszereplésre, kommunikációra;
– csoportközi kommunikáció menedzselésére, mediációs tevékenységre.

c.) Attitűd és felelősség

– szakmai döntéseiért, ezek következményeiért felelősséget vállal;
– a nemzeti közösséghez tapasztalati és érzelmileg megerősített kötődése van;
– szakmai önismerete és magabiztossága fejlett;
– elfogadja a keresztény közéletiség és médiahasználat alapvető értékeit;
– tiszteletben tartja az eltérő ideológiai álláspontok képviselőinek méltóságát;
– partnereivel kölcsönös bizalomra, tiszteletre épülő kommunikációs kapcsolatot épít ki; – kommunikációjában minden esetben tiszteletben tartja a médiaetika szabályait és a médiajogot.